أرض الغجر

٨.٢٤.٢٠٠٨

تاجو إيما



من إيمتى عن جومانا أن يحكى ان على ذكر ستة أسرار قد لا يكتشفها من يحدثنى لأول مرة ..
-
طبعا سؤال يتسأل المفروض مش ليا للى يعرفنى ..

بس حنألف بأه فى موجة الشلل الكتابى بنت اللذينة ديه ..

1 - لست أياً مما ابدو عليه للوهلة الاولى ..

2- ابدو هادئة صامتة فى اى لقاء اول مع الغرباء ..

3 - لسانى طويل , ولا ينتبه لذلك من يرى احترامى البشرى لأى انسان ..

4 - محدش يقدر يحس احساسى بيه إلا لو انا قررت وطبعا لأنى ساعات بقول للناس انى مش طايقاهم ف وشهم بيفتكروا ان المسألة لسان و بس ..

5 - افتكرت سر عظيم فعلا مش ممكن حد يعرفه ابدااااً , امممم ورغم ان السر ده حيوقفنى فى خانة رخمه مع القاهراوية .. انا بحب اسكندرية جداً جداً بس عمرى ما كنت اسكندرانية , انا اصلا فى الميلاد قاهراوية وليا فى اليكسا الجميلة فقط 10 سنين .. ورغم انى ماقدرش اعيش فى مصر غير فى اسكندرية إلا ان عمرى ما كان انتمائى ليها ولا لأى بلد فى العالم بس طبعا يوم ما بتحط بين القاهرة واسكندرية مابيكونش فى مجال للأختيار اليكسا مدينة السلام النفسى .

6 - والسر الشخصى الكبير بأه بأه واللى فخورة بيه جداً جداُ .. انا بخاف قتل من المرتفعات وايدى بتترعش فوق كوبرى 45 عند بيتنا وبكره كبارى القاهرة وبفضل اتشاهد فيها ومع ذلك ركبت التليفريك فى الجبل مرتين وكان ممكن اركبه تانى , بخاف من القطر الطاير بتاع دريم بارك وكل ما اروح بركبه , ومن الطيارات ومن السفر بالليل ومن الطريق الصحراوى و الزراعى و مع ذلك ساعة ما بابا بيقول يا سفر ولو يوم بطلع اجرى معاه على اي مكان , مش بخاف من كل حاجه بعملها بس بعمل اى حاجه بخاف منها وبستمتع بكل حاجه بعملها الحمد لله و الفضل لله ربنا يديمها علينا نعمة ..

مش حبعته لحد باه عشان كله جاوب اصلاً



Posted by شــغــف :: ١٢:٢٧:٠٠ م :: 4 Comments:

Post a Comment

---------------oOo---------------